Organisatie
De RIBW werkt in verschillende regio’s: Nijmegen, Rijk van Nijmegen en Rivierengebied. Kijk voor een overzicht op Werkgebied | RIBW Nijmegen & Rivierenland (ribw-nijmegenrivierenland.nl).
In het primair proces werken medewerkers zelforganiserend. Dit betekent dat verantwoordelijkheden laag in de organisatie zijn belegd. De keuze voor zelforganisatie verklaart ook onze platte organisatiestructuur.
De bestuurder van de RIBW is Caroline Truijens. Daarnaast heeft de RIBW een managementteam (MT) dat naast de bestuurder bestaat uit een directeur Herstel & Gezondheid (Ronald Caminada), een directeur Mens & Gezondheid (Reinet Krijger), een directeur Gezonde Bedrijfsvoering (Philips Arts) en een bestuurssecretaris (Ellis Scharenborg).
De Raad van Bestuur en het managementteam zijn verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering. De Raad van Bestuur legt verantwoording af aan de Raad van Toezicht. Maak op pagina Bestuur en Toezicht | RIBW Nijmegen & Rivierenland (ribw-nijmegenrivierenland.nl) kennis met onze Raad van Bestuur en managementteam.
Organigram
Bekijk het organigram van de organisatie op Organisatie | RIBW Nijmegen & Rivierenland (ribw-nijmegenrivierenland.nl)
Overzicht met alle teams in het primair proces
Wil je een overzicht van alle teams, inclusief contactgegevens en adressen? Kijk dan op Locaties | RIBW Nijmegen & Rivierenland (ribw-nijmegenrivierenland.nl). Na je eerste werkdag kun je deze gegevens ook vinden door te zoeken naar ‘Informatie overzicht nieuwe regioindeling’ via de E:Schijf Online op RIBW Omnia.
Serviceorganisatie/locatie Kerkenbos
De ondersteunende diensten houden kantoor op Kerkenbos 1103A in Nijmegen en zijn bereikbaar via het algemene nummer van de RIBW: 088 382 24 22. Hieronder lees je welke ondersteunende diensten de RIBW heeft:
Bestuursbureau
Hieronder valt de bestuurder, de bestuurssecretaris, bestuurssecretaresse en kwaliteit, medezeggenschap & belangenbehartiging en de functionaris gegevensbescherming.
HRM
Houdt zich bezig met personeel, opleidingen, arbeidsomstandigheden, vrijwilligers, beleid en organisatie.
ICT
Is verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur en de applicaties.
Huisvesting
Houdt zich bezig met beheer van (nieuwe) huisvesting voor cliënten en kantoorlocaties voor medewerkers, en het onderhoud en de basisinrichting daarvan.
Zorg & Innovatie
Houdt zich bezig met de voorbereiding, ontwikkeling en borging van zorg binnen de organisatie.
EAD (Economisch Administratieve Dienst)
Zorgt voor de verwerking van in- en verkoopfacturen, de afhandeling van betalingen, de contacten met de bank en regelt alles met betrekking tot verzekeringszaken.
Servicedesk
Is het eerste aanspreekpunt voor al je vragen, storingsmeldingen, klachten en advies. Dus ook voor je vragen voor de afdelingen Zorg, HR, ICT, Huisvesting/Facilitair, EAD en Marketingcommunicatie.
Team Herstel
Hier werken ervaringsdeskundige herstelcoaches en ervaringsdeskundige vrijwilligers op basis van herstelprincipes. Team Herstel en Steunpunt Stemmen Horen organiseren trainingen en inloopspreekuren voor cliënten.
Naast de teams die cliënten ondersteunen bij wonen, biedt de RIBW dagbestedingsactiviteiten, inlopen en re-integratietrajecten aan. Deze vallen onder Participatie & Werk.
Om de zelfredzaamheid van cliënten te verhogen en het werk slimmer in te richten, onderzoeken en testen we handige digitale (e-health) oplossingen. We werken daarin samen met experts, andere RIBW’s en de HAN. E-health wordt gecoördineerd vanuit het Digiteam.
Medezeggenschap
De RIBW hecht grote waarde aan de medezeggenschap van medewerkers en cliënten. Naast een actieve ondernemingsraad voor medewerkers, heeft de RIBW een Cliëntenraad en wordt gewerkt met een informele vorm van inspraak op locatieniveau: SamenSpraak.
Vertrouwenspersonen en klachtenfunctionaris
De RIBW heeft verschillende vertrouwenspersonen in dienst waaronder een cliëntvertrouwenspersoon, een naastenvertrouwenspersoon en een medewerkersvertrouwenspersoon. Wil je meer over deze mensen weten? Je vindt een korte omschrijving op onze website (klik op de links) of vanaf je eerste werkdag op ons interne platform RIBW Connect (zoek op vertrouwenspersoon).
Heeft een cliënt een klacht over de dienstverlening van de RIBW dan kan deze terecht bij een klachtenfunctionaris.